Інформатика 2 клас {ГДЗ/відповіді} (Ломаковська А.В., Проценко Г.А, Ривкінд І.Я., Рівкінд Ф.М.) [2012]

Розділ 1.

1. Комп’ютери та їх застосування (Сторінка 8)

У комп’ютерному класі. Під час роботи за комп’ютером необхідно дотримуватись правил безпеки! Не виконуючи цих правил, можна на шкодити власному здоров’ю або пошкодити пристрої комп’ютера.       

1. Уважно розглянь пари малюнків. Поясни, що трапилося з Елзіком і чому.

а) у Елзіка заболіли очі, бо він дивився на екран із дуже близької відстані. За правилами, відстань від очей до екрана монітора має бути не меншою за 50 см.

б) Елзік їв морозиво, працюючи за комп’ютером, краплі морозива потрапили на клавіатуру та забруднили її. Не можна їсти за комп’ютером!

в) Елзік вирішив самостійно підключити дроти до системного блоку, і його вдарило струмом. Не можна чіпати дроти та торкатися задньої панелі монітора та системного блоку!

2. Розглянь малюнок. Чи правильно Елзік використовує комп’ютер? Поясни свою відповідь.

Ні, Елзік неправильно використовує комп’ютер. Не можна нічого класти на клавіатуру. Порушення цього правила може призвести до псування комп’ютера та травмування людини.

3. Для чого необхідні комп’ютери.    

Комп’ютер є помічником людини в будь-якій сфері діяльності. Професії комп’ютера?

1) Обчислювач. Ця професія є прямою (за назвою) і першою (історично). За допомогою комп’ютера виконуються математичні обчислення в різних галузях науки і техніки (результати експериментів, астрономічні дослідження, розрахунки траєкторій космічних апаратів та інше).

2) Друкарка. Комп’ютер дуже широко застосовується для набору, редагування та форматування текстів, зберігання та друку документів.

3) Особистий секретар. Комп’ютер дозволяє вести особистий щоденник, який може нагадувати про важливі справи і знаменні події.

4) Діловод. Ведення особистих справ співробітників, підготовка наказів і розпоряджень.

5) Перекладач. Комп’ютер здійснює переклад окремих слів і текстів з рідної мови на іноземну і навпаки.

6) Довідкове бюро. У комп’ютері можна знайти інформацію з безлічі питань.

7) Бухгалтер. Виконується швидкий розрахунок заробітної плати для всього підприємства, облік доходів і податків, підготовка документів.

8) Листоноша. Повідомлення можуть бути доставлені в будь-яку точку планети за лічені хвилини.

9) Художник. На комп’ютері можна створювати нові зображення і редагувати наявні малюнки та фотографії.

10) Архітектор. Комп’ютер дозволяє проектувати будівлі і споруди, подавати їх не тільки в кресленнях, але і в макетах на екрані, з можливістю перегляду конструкцій зовні і всередині.

11) Дизайнер. Можна розробляти дизайн приміщень, створювати на екрані інтер’єри, підбирати фактуру і колір оздоблювальних матеріалів, моделювати розстановку меблів.

12) Мультиплікатор. На комп’ютері можна створювати двовимірні і тривимірні рухомі зображення, всілякі відеоефекти.

13) Композитор і музикант. Комп’ютер дозволяє створювати і виконувати музичні твори.

14) Бібліотекар. Комп’ютер може зберігати сотні тисяч томів книг, здійснює швидкий пошук файлів і надає на екрані потрібний матеріал.

15) Учитель. У наочній формі подається навчальний матеріал з кожного предмету, моделюються експерименти, проводиться тестування, виправлення помилок, оцінювання.

16) Лікар. Надає можливість обстеження, діагностування та призначення лікування.

17) Організатор дозвілля. Комп’ютер дозволяє знайти безліч способів проведення дозвілля.

4. Одного разу на урок до учнів другого класу прийшов новий учень – Чомучка. Він уперше потрапив до комп’ютерного класу і взагалі не знав, як поводитися з комп’ютером. Допоможіть Чомучці – розказати про правила безпечної поведінки у комп’ютерному класі.      

А) Не можна розпочинати роботу без дозволу вчителя.

Б) Руки мають бути чистими і сухими.

В) Не можна торкатися шнурів, розеток, задньої панелі пристроїв.

Г) Відстань від очей до монітора має бути 50 см.

Ґ) Не можна торкатися пальцями екрана монітора.

Д) За комп’ютерним столом не можна їсти й пити.

Е) Не можна класти на клавіатуру речі.

5. Поясни, до чого може призвести недотримання правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі.

Недотримання правил безпечної роботи у комп’ютерному класі може призвести до псування комп’ютера та травмування людини.

Для кмітливих

У табличці кожній літері відповідає певний предмет. Якщо підставити замість зображення предмета відповідну букву, можна прочитати важливу настанову.

«Завжди дотримуйся правил роботи у комп’ютерному класі»

2. Що може комп’ютер (Сторінка 15)

1. Дай відповідь на запитання: “Чи можна придбати бажану іграшку, не виходячи з дому?”

Так, за допомогою комп’ютерної мережі Інтернет можна замовити бажану іграшку в інтернет-магазині і навіть заплатити за неї, і іграшку доставлять додому.

2. Роз’єднай слова і прочитай  

Комп’ютеридопомагаютьлюдямрізних професійуроботі

«Комп’ютери допомагають людям різних професій у роботі».

а) Професія — лікар. Існують десятки хвороб з однаковими

і навіть зовсім однаковими симптомами. У подібних випадках лікарю буває важко встановити точний діагноз, і тут йому на допомогу приходить комп’ютер. Сьогодні багато лікарів використовують комп’ютер як помічника при визначенні діагнозу, тобто для уточнення того, що саме болить у пацієнта. Для цього хворий ретельно обстежується, результати обстеження повідомляються комп’ютеру. Через кілька хвилин комп’ютер повідомляє, який із зроблених аналізів дав аномаль-ний результат. При цьому він може назвати можливий діагноз. Звичайно, остаточне рішення приймає лікар, але комп’ютер прискорює процес прийняття рішення. Крім того, оскільки комп’ютер може зберігати у своїй пам’яті значно більше інформації, ніж людина, то незвичайне захворювання може бути встановлено з його допомогою значно швидше, ніж без нього. Комп’ютер допомагає лікарю швидко й ефективно проводити профілактичний огляд. Наприклад, прилад, який називають «скануюча кішка» (CAT scaner), дає точне зображення внутрішніх органів людини. Між іншим, така «кішка» не має нічого спільного з домашньою чотирилапою твариною. Це — скорочення від «computer-aided tomography» (комп’ютерна томографія), а томографія — це один із методів рентгенівського дослідження.

Уявіть собі людину, в якої стався серцевий напад, і її відвезли до лікарні. Зараз вона почувається добре, але все ще знаходиться у відділенні інтенсивної терапії. Тут вона «підключена» до комп’ютера, який стежить за числом серцевих скорочень: якщо воно раптом зменшиться до небезпечного рівня, комп’ютер негайно повідомить про це лікарю або медсестрі. Комп’ютери зберігають у своїй пам’яті історії хвороби пацієнтів, що звільняє лікарів від паперової роботи, на яку йде багато часу, і дозволяє більше часу приділяти самим хворим,

б) Для чого потрібен комп’ютер на кораблі? Роботою капітана судна є управління судном і людьми, а також забезпечення збереження майна на судні. Комп’ютери допомагають управляти судном, організовувати роботу, керувати всією командою та обслуговуючим персоналом підрозділів. Комп’ютер стежить за погодними умовами, за їх змінами, та відповідно з цим допомагає приймати рішення, пов’язані з управлінням судном і його безпекою (як команди, пасажирів, судна, так і навколишнього середовища). Він відстежує курс і швидкість судна, маневрує з метою уникнення небезпек, постійно стежить за позицією судна за допомогою карт і навігаційного обладнання. Він спрямовує і перевіряє членів команди, які тримають судно на правильному курсі, забезпечує роботу моторів, за його допомогою капітан спілкується з капітанами інших судів. У комп’ютері зберігається інформація про те, йкий вантаж і які пасажири знаходяться на судні, як проводяться вантажно-розвантажувальні роботи.

в) Комп’ютер у банку. Виконання фінансових розрахунків за допомогою домашнього персонального комп’ютера — це всього лише одне з його можливих застосувань у банківській справі. Потужні обчислювальні системи дозволяють виконувати велику кількість операцій, включаючи обробку чеків, реєстрацію зміни кожного вкладу, прийом і видачу вкладів, оформлення позички і переказ вкладів з одного рахунку на інший або з банку в банк. Крім того, найбільші банки мають автоматичні пристрої, розташовані за межами банку — банкомати. Банківські автомати дозволяють клієнтам не вистоювати довгих черг у банку, знімати гроші з рахунку, коли банк закритий. Справа в тому, що автомати дозволяють вносити й отримувати вклади і навіть оплачувати рахунки в будь-яку пору дня і ночі. Усе, що потрібно, — вставити пластмасову банківську картку в автоматичний пристрій. Як тільки це зроблено, необхідні операції будуть виконані.

г) Комп’ютер і вчитель. У сучасній школі комп’ютери використовуються при вивченні практично всіх предметів: математики, рідної мови, літератури, іноземної мови, малювання, історії, музики, інформатики тощо. Учитель може демонструвати наочний матеріал, навчальні фільми, навчальні програми на великому настінному екрані або на інтерактивній дошці за допомогою комп’ютера. Учні можуть писати, малювати, вводити, відповіді на питання в комп’ютер прямо на інтерактивній дошці. Такі уроки легко засвоюються учнями, і вчитися в школі стає веселіше і цікавіше. У багатьох учнів є домашні комп’ютери. За допомогою комп’ютера діти вивчають навчальні програми та електронні підручники, знаходять необхідні відомості в електронних енциклопедіях, словниках і довідниках, здійснюють цікаві віртуальні екскурсії в мережі Інтернет, спілкуються і листуються з друзями.

3. Дізнайся у своїх батьків, як комп’ютер допомагає їм у роботі.

Скласти кошторис, скласти графік відвідування.

3. Комп’ютери бувають різні (Сторінка 21)

1. Назви комп’ютери у порядку збільшення їх розмірів.

1) Мікрокомп’ютер;

2) кишеньковий персональний комп’ютер;

3) нетбук;

4) ноутбук;

5) стаціонарний персональний комп’ютер.

Настільний персональний комп’ютер (ПК) — стаціонарний комп’ютер, той самий, який стоїть на столі (або під столом), до нього підключені монітор, клавіатура і миша. До недавнього часу саме настільні ПК були найбільш поширеними і популярними. У деяких завданнях їм; поки що немає заміни (професійна робота з графікою, потужні тривимірні ігри та багато іншого).

Ноутбук — портативний переносний комп’ютер, містить в одному корпусі всі необхідні компоненти. Має невеликі розміри і вагу, завдяки чому його можна брати з собою в дорогу (на роботу, відпочинок), а також акумуляторну батарею, що дозволяє використовувати ноутбук далеко від розетки.

Нетбук — невеликий ноутбук, основне призначення якого — вихід в інтернет (звідси і назва) і робота з простими додатками.

Планшетні комп’ютери. Такий комп’ютер являє собою просто невеликий сенсорний екран. Планшети не відрізняються великою потужністю, але цього від них і не потрібно. їхнє головне завдання — дозволити користувачеві виходйти в інтернет, крім цього, можна подивитися фільм, послухати музику або що-небудь ще, що не вимагає великої потужності.

Кишенькові комп’ютери (КПК) - такий комп’ютер часто називають “надолонником “, таку назву він заслужив завдяки розмірам. Цей вид комп’ютера є невеликим пристроєм із сенсорним екраном, для використання якого зазвичай у комплекті є стилус (невелика спеціальна указка).

Ігрові приставки. Головна особливість ігрової приставки — відсутність екрана. Тому вона і «приставка», що «приставляється» до телевізора. Раніше вони могли тільки дати можливість пограти і мало нагадували комп’ютер. Сучасні моделі дають куди більше можливостей: пограти, подивитися фільм, послухати музику, вийти в інтернет.

2. Приклади ПК, які можеш використовувати ти, твої батьки та друзі.

Батьки – ноутбук, друзі настільний персональний комп’ютер.

3. Допоможіть дізнатися, про який подарунок на день народження мріє Мудрунчик.

Нетбук.

Для кмітливих

1. Зміни знак питання числом.

Дерева + Земля = 11

Турист + Похід = ?

Число 11 — це кількість букв у словах «дерева» і «земля». Отже, на місці знака питання має стояти число, яке дорівнює кількості букв у словах «турист» і «похід». Це число 11.

2. У П’ятачка є три кульки: зелена, червона і синяю Перша кулька не зелена, друга – не синя, а третя – не червона. Якого кольору кулька?

Перша кулька не зелена, ставимо у відповідній клітинці

прочерк. Аналогічно ставимо прочерк за умовами, що друга кулька синя, а третя, не червона. Тепер зрозуміло, що кожна кулька може бути одного з двох можливих кольорів: перша може бути червоною або синьою, друга — зеленого або червоною, третя — зеленого або синьою.

Отже, задача має два розв’язки. Якщо перша кулька червона,

тоді друга вже не може бути червоною, отже, вона зелена,

а третя, відповідно, не може бути зеленого, тоді вона синя.

Якщо перша кулька синя, тоді друга червона, а третя — зелена.

 

Розділ 2.

4. З чого складається комп’ютер (Сторінка 26)

1. Назви пристрої, про які ти дізнався на цьому уроці.

Монітор — це екран, на якому відображається інформація,

з якою працює комп’ютер.

Системний блок — це пристрій, у якому знаходяться

пам’ять, процесор, пристрої для введення і збереження

інформації.

Клавіатура і миша. За допомогою них ми вводимо інформацію в комп’ютер.

У ноутбуці замість миші використовують тачпед.

Принтер — пристрій для друкування текстів і малюнків.

Сканер — це пристрій, за допомогою якого можна ввести

в комп’ютер те, що зображено на фотографії або малюнку

на папері.

Модем — це пристрій, за допомогою якого можна обмінюватися інформацією між комп’ютерами, що знаходяться в різних місцях.

Системний блок, монітор, клавіатура, миша, тачпед, принтер, сканер.

2. Які ти знаєш пристрої введення?

Пристрої введення: клавіатура, миша, сканер.

3. Які ти знаєш пристрої виведення?

Пристрої виведення: монітор і принтер.

4. Для чого використовують пристрої введення?

За допомогою пристроїв введення ми вводимо інформацію в комп’ютер: з клавіатури набираємо текст, запускаємо програми на виконання; натискаючи клавіші миші, даємо команди комп’ютеру виконати певні дії; після сканування тексти і малюнки можна доповнити, змінити, виправити тощо.

5. Для чого використовують пристрої виведення.

На екрані монітора відображається інформація, з якою комп’ютер зараз працює: текст або картинка, яку малюємо, кадри фільму або гри, сторінки електронної книжки та ін. За допомогою принтера можна надрукувати тексти, малюнки, фотографії на папері.

6. Який пристрій є і пристроєм введення, і пристроєм виведення?

Модем є одночасно пристроєм введення і пристроєм виведення, оскільки він використовується для обміну інформацією між двома комп’ютерами, тобто він може і посилати, і приймати інформацію.

7. Встанови відповідність між зображеннями пристрою і його назвою.

1 – Г;

2 – А;

3 – Г;

4 – E;

5 – Б;

6 – A.

Для кмітливих

2. Вгадай ребус.

Ми(ло) + ша(фа) = миша

5. Ще про складові частини комп’ютера (Сторінка 30)

1. Які пристрої комп’ютера знаходяться в системному блоці?

1) Материнська плата.

2) Процесор.

3) Диск.

4) Оперативна пам'ять.

5) Відеокарта.

6) Блок живлення.

2. Для чого призначений процесор?

Для обробки вхідних даних, яких берез з оперативної пам’яті.

3. Для чого призначена пам'ять комп’ютера?

Для зберігання даних.

4. Для чого використовують диски і флеш-пам'ять?

Для переносної пам’яті.

5. Встановіть відповідність між назвами пристроїв і діями, які вони виконують.

1 – Г;

2 – А;

3 – Б;

4 – В.

Для кмітливих

2. Відгадай ребус.

Па(рк) + м’я(ч) + ть = пам'ять.

це пристрій, призначений для заберизначені для тривалого зберігання

6. Готуємо комп’ютер до роботи (Сторінка 35)

1. Як завантажити комп’ютер?

Щоб завантажити комп’ютер, потрібно спочатку знайти

на моніторі кнопку вмикання і натиснути її, а потім знайти

кнопку вмикання на системному блоці і також її натиснути.

потім системний блок.

2. Коли на екрані монітора з’являється Робочий стіл?

Коли операційна система завантажилась.

3. Що зображено на Робочому столі комп’ютера?

Шлях до програми, такі як “Мій комп’ютер”, “Kошик” і так далі.

4. Що слід зробити, щоб почала працювати програма?

Відкрити її двома кліками лівою кнопкою миші.

Для кмітливих

1. Склади якомога більше слів, рухаючись по лініях у будь-якому напрямку. Починай з будь-якої букви.

Бар, барс, барк, бас, бак, акр, кут, кріт, курс, тур, рука, тура, баркас, каркас, арка тощо.

2. Який ключ підходить до замкової шпарини?

Передостанній ключ.

3. Відгадай ребус.

Про + (сон)це + сор(ок) = процесор.

7. Вікна (Сторінка 37)

1. Поясни призначення трьох кнопок керування вікном програми.

1) Кнопка Згорнути згортає вікно, перетворює його на кнопку внизу екрана, яку можна використати, щоб знову розгорнути вікно.

2) Середня кнопка може виконувати одну з двох дій: розгортати вікно на весь екран або повертати його до попередніх розмірів.

3) Кнопка Закрити закриває вікно програми та завершує її роботу.

Для кмітливих

1. Уздовж клумби квадратної форми потрібно розташувати 12 камінців так, щоб уздовж кожної сторіни була однакова кількість камінців. Як це зробити?

Відповідь: 12 камінців можна розташувати навколо фатної клумби двома способами:

1) Оскільки 12 : 4 = 3, то можна розмістити по три камінці на кожній стороні клумби.

2) Можна покласти чотири камінці на кутках квадрата, а решту 8 поділити порівну і покласти на чотири сторони по два.

2. Знайди закономірність і визнач, чого саме не вистачає.

а) на першому малюнку всі фігурки є однакові, в кожному рядку вони різнокольорові. Тому замість знака питання має бути фіолетова фігурка.

б) у другій табличці в кожному рядку і в кожному стовпчику фігури мають різні кольори та різну форму. Отже, замість знака питання має бути зелений квадратик.

8. Як правильно вимкнути комп’ютер (Сторінка 41)

1. Що потрібно зробити перед тис, як вимкнути комп’ютер?    

Перед тим, як вимкнути комп’ютер, потрібно завершити роботу усіх програм, закрити всі активні вікна.

2. Розкажи як правильно вимикати комп’ютер.

Для правильного завершення роботи комп’ютера потрібно виконати такі дії:

— зберегти дані в усіх документах, з якими ви працювали;

— відкрити меню кнопки Пуск (для цього знайти її в лівому нижньому кутку екрана, навести на неї вказівник миші і клацнути ліву кнопку);

— вибрати команду Завершення роботи. На екрані з’явиться діалогове вікно зі списком дій;

— у цьому списку вибрати Вимкнути комп’ютер;

— Натиснути кнопку Так або ОК.

3. Встанови відповідність між значком на Робочому столі та його ім’ям.

1 – B;

2 – А;

3 – Г;

4 – Б.

Для кмітливих

1. Відгадай ребус.

Три + кут + (ві)ник = трикутник.

2. Знайди невідому число.

Відповідь: 7

Оскільки букві А відповідає число 1, а букві Б — число 2, то зрозуміло, що букві відповідає її порядковий номер в алфавіті.

Тоді: В + Г = 3 + 4 = 7.

3. Продовж послідовність чисел.

2; 4; 7; 9; 12; 14; 17; 19; 22.

Помічаємо: 4 = 2 + 2, 7 = 4 + 3, 9 = 7 + 2,

12 = 9 + 3. Отже, далі для продовження ряду потрібно по черзі додавати до попереднього числа 2 або 3.

9. Знайомтеся — клавіатура (Сторінка 45)

1. Для чого використовується клавіатура?

Клавіатура — це основний пристрій для введення інформації. За її допомогою можна вводити текст, давати команди комп’ютеру виконати ту чи іншу дію.

2. Де розташовані клавіші з цифрами?

Клавіші з цифрами розташовані у другому зверху рядку клавіатури.

3. Де розташовані клавіші з літерами?

Клавіші з літерами розташовані у трьох рядках нижче від клавіш із цифрами. На кожній клавіші розташовано по дві літери: англійського або українського алфавітів.

4. Як вводити слова українською мовою?

Щоб вводити текст українською мовою, потрібно встановити режим української мови. На різних комп’ютерах це можна зробити по-різному.

Для кмітливих

1. Що тут зайве? Чому?

Можливі декілька відповідей.

а) Зайві овали, оскільки решта фігур мають кути, а овали — ні. Інакше Кажучи, овал — це не многокутник.

б) Зайві зірочки, бо решта фігур опуклі, а зірочки — ні. Або зірочки всі одного розміру, а на решті малюнків фігури мають різні розміри.

2. Прономеруй ілюстрації до української народної казки у правильній сюжетній послідовності.

1) Курка знесла золоте яєчко.

2) Дід бив-бив — не розбив.

3) Баба била-била — не розбила.

4) Мишка бігла, хвостиком махнула, яєчко впало і розбилося.

10. Вивчаємо клавіатуру (Сторінка 49)

1. Знайди серед зобрадення пристроїв компютера пристрої введення.

Пристрої введення на малюнку: клавіатура, миша, сканер.

2. Як ввести велику літеру?

Щоб увести велику літеру, потрібно разом із відповідною клавішею натиснути й утримувати клавішу Shift. Відпустивши її, можна знову вводити малі літери. Якщо ж необхідно набрати багато великих літер, слід перед уведенням один раз натиснути й відпустити клавішу Caps Lock (після цього засвітиться індикатор Caps Lock у правій верхній ділянці клавіатури). Повернутися до звичайного режиму введення тексту можна після ще одного натискання клавіші Caps Lock (відповідний індикатор має погаснути).

3. Як ввести розділові знаки?

Щоб увести розділовий знак, зображений зверху на клавішах із цифрами, потрібно разом із відповідною клавішею натиснути й утримувати клавішу Shift.

4. Для чого використовується клавіша Shift.

Клавіша Shift використовується для введення великих літер. Для цього потрібно натиснути клавішу Shift і, утримуючи її, натиснути клавішу з потрібного буквою. Аналогічно клавіша Shift використовується для введення розділових знаків, розміщених на клавішах з цифрами.

Для кмітливих

Є 3 однакові клітинки і 5 однакових кролів. Скільки існує способів розмістити кролів по клітках, щоб кожна клітка не залишилася порожньою?

Щоб клітка була не порожньою, в ній має знаходитись принаймні один кріль.

Відповідь: 6 способів.

11. Продовжуємо вивчати клавіатуру (Сторінка 51)

1. Для чого використовується клавіш Enter?

Клавіша Enter є клавішею введення. Вона використовується для введення команд, для підтвердження того, про що запитує комп’ютер.

При наборі тексту натискання на клавішу Enter здійснює перехід на початок нового рядка.

2. Для чого використовується клавіш Esc?

Клавіша Esc (скорочено від Escape, що у перекладі означає «втеча» або «порятунок») призначена для відміни будь-яких дій, відмови від продовження операції, виходу з меню тощо. Натискання цієї клавіші також призводить до завершення

роботи деяких програм.

Для кмітливих

1. Утвори слова.

Пас, паз, па, пар, парк, поза, пузо, пора, пакет, зажим, звук, зсув, комар, ком, кома, корма, кум, копа, корт, код, корвет, жук, жир, жим, жар, жито, тир, тире, тропа, урок, узор, вус, вуста, указ, морква, музика, морж, мед, мир, мис та ін.

2. Склади ребуси для слів: клавіатура, учень.

Учень – Уч + (п)ень

(По)клав + іа + тура (Фігура)

К + (лава)[і=а] + а + тура

4. Що спільного на малюнках.

На всіх малюнках зображено кошеня. Якщо розглядати подібність за'стовпчиками, то в кожному стовпчику зображення кошенят одного кольору й одного розміру. Також у кожному стовпчику є кошеня у шапочці та кошеня з бантиком. За рядками: у першому рядку всі кошенята з бантиком, у другому — всі в шапочках, у третьому — без нічого.

5. Сашку і його батькові разом 40 років, скільки буде їм разом через три роки?

Вік Сашка і його батька збільшиться кожного на 3 роки, 40 + 6 = 46

Відповідь: 46 років.

6. У пакеті лежать фрукти. Всі крім двох, персики. Всі, крім двох, яблука. Всі, крім двох, груші. Скільки фруктів у пакеті? Яких?

Відповідь: у пакеті одне яблуко, один персик і одна груша.

За умовою задачі в пакеті лежать яблука, персики та груші.

З умови «Всі, крім двох, персики» випливає, що на яблука та груші припадає два фрукти, тобто в пакеті одне яблуко й одна груша.

Аналогічно, з умови «Всі, крім двох, яблука» випливає, що на персики та груші теж припадає два фрукти, тобто в пакеті один персик і одна груша. Отже, в пакеті одне яблуко, один персик і одна груша.

7. Постав у порожні кружечки цифру, яка урівноважить шальки терезів.

1) Щоб урівноважити шальки терезів, треба «розмістити» на них однакову суму цифр. На першому малюнку сума цифр на правій шальці дорівнює

2 + 2 + 4 = 8, а на лівій — З + 2 + 1 = 6.

Тоді, щоб урівноважити шальки, в кружечок потрібно впивати цифру 2, бо 8 - 6 = 2.

2) Аналогічно, на другому малюнку

7 + 3 + 2 = 12, аЗ + 2 + 2 = 7, тоді в кружечок треба вписати цифру 5, оскільки 12 - 7 = 5.

3) На третьому малюнку на обох шальках є порожні кружечки.

Сума цифр на лівій шальці дорівнює З + 7 + 4 = 14, на правій — 5 + 4 = 9. Оскільки 14 - 9 = і то зрозуміло, що в лівий порожній кружечок потрібно впі сати цифру, на 5 меншу, ніж у правий. Задача має декільв розв’язків: 0 і 5,

1 і 6, 2 і 7, 3 і 8, 4 і 9.

8. Які вузлики зав’яжуться, якщо потягнути за кінці мотузки?

2, 4, 5.

9. Яблуко розрізали на 4 частини. Скільки зробили розрізів?

Першим розрізом яблуко розрізали на дві частини. Потім ще двома розрізами кожну частину розрізали на дві частини. Отримали 4 частини.

Відповідь: три розрізи.

12. Ще про клавіатуру (Сторінка 55)

1. Як називаються пристрої, зображені на малюнку?

На малюнку зображено клавіатуру, мишу, сканер

строї введення.

2. Як називаються пристрої, зображені на малюнку?

На малюнку зображено монітор і принтер — пристрої ві

ведення.

Для кмітливих

1. Заміни знак питання відповідним числом.

Відповідь: 7.

Зображенню відпов

машина — 6, клавіатура – 10, монітор – 7.

2. Відгадай ребус.

«котик».

 

Розділ 3.

13. Поняття про повідомлення, інформацію (Сторінка 62)

Інформація — це відомості або новини про деякі предмети, явища, події. Інформація передається у вигляд: повідомлень. За допомогою повідомлень інформацією об мінюються між собою люди, тварини, люди і тварини тощо Повідомлення можуть бути усними, письмовими, поданим у вигляді малюнків, схем, умовних позначень та ін.

1. Яку інформацію ти отримав сьогодні на уроці? За допомогою чого?

На уроці ми отримали інформацію про те, що таке інформ« ція, у якому вигляді її можна подати і передати.

2. Яку корисну інформацію ти отримаєш із даного повідомлення?

З даного повідомлення ми отримали інформацію про погоду

в Києві: температуру, хмарність, опади.

3. Наведи власні приклади повідомлень.

Приклади повідомлень:

Про місце, де дозволяється переходити вулицю пішоходам,

можна повідомити написом на спеціальному щиті «Перехід»,

або пофарбувавши місце переходу на дорозі білими смугами,

або встановивши спеціальний дорожній знак.

Кивок головою згори донизу в українців є знаком згоди,

а в болгарів — знаком заперечення.

Оливова гілка — знак миру.

Сигнали машини швидкої допомоги.

Записка від мами з проханням «упити хліба після уроків.

4. Ганнуся хотіла повідомити Елзіку важливу інформацію з української мови, але частина тексту загубилася. Допоможи йому, будь ласка.

Текст складається з речень.

Усі речення в тексті зв’язані.

Текст має три частини: зачин, основна частина, кінцівка.

До тексту можна дібрати заголовок.

5. Ти підійшов до пішоходного переходу. Подивись уважно на світлофор. Яку інформацію його сигнали повідомляють пішоходу? Встанови відповідність між сигналами світлофора та твоїми діями.

1 — Б;

2 — В;

3 — А.

14. Як людина сприймає повідомлення (Сторінка 65)

Людина живе у світі інформації. І сприймає навколишній світ (одержує інформацію) за допомогою органів чуття. Найбільшу кількість інформації людина одержує за допомогою зору, набагато менше — за допомогою слуху й ще менше — за допомогою інших органів чуття (нюху, дотику й смаку). Отримана людиною інформація у формі зорових, слухових та інших образів зберігається в її пам’яті. Людське мислення можна розглядати як процеси обробки інформації в мозку людини.

На основі інформації, отриманої за допомогою органів чуття, і знань, набутих у процесі навчання, людина створює інформаційні моделі навколишнього світу.

Такі моделі дозволяють людині орієнтуватися в навколишньому світі й приймати правильні рішення для досягнення поставлених цілей.

Інформацію з навколишнього середовища людина сприймає через органи чуття:

1) органи зору (світле, темне, червоне, жовте, яскраве та ін.);

2) органи слуху (окремі звуки, музика, голос людини, шум вітру, плескіт води, гудіння мотора, голоси тварин та птахів та ін.);

3) органи нюху (запахи містять інформацію про їх джерела та характер цих джерел);

4) органи дотику (відомості про температуру тіла, шершавість поверхонь, жорсткість матеріалу, щільність речовини та інші властивості деякого предмету людина може отримати, доторкаючись предмета безпосередньо або за допомогою деяких приладів, оцінити його вагу і ін.);

5) інформацію про смакові якості тих чи інших речовин (гірке, кисле, солодке, солоне і ін.) людина одержує через органи смаку.

1. Які органи чуття дають змогу тобі сприймати повідомлення?

Людина сприймає інформацію за допомогою таких органів чуття: очі (зір), вуха (слух), ніс (нюх), язик (смак), шкіра (дотик).

2. Наведи власні приклади того, які повідомлення і яким чином можна сприймати за допомогою кожного з органів чуття.

Читаючи книжку, журнал, роздивляючись картинки, ми використовуємо очі — орган зору. Розповідь учителя на уроці, музику через навушники плеера ми сприймаємо за допомогою вух — органу слуху. Носом — органом нюху — ми відчуваємо аромат троянди або запах смачної страви, яку приготувала мама на вечерю. За допомогою язика — органу смаку — ми розрізняємо солодкі, солоні, кислі, гіркі страви. Холодний чи теплий, гладкий чи шорсткий предмет, ми визначаємо, дотикаючись до нього шкірою.

3. Поясни, яку інформацію про погоду ти можеш отримати з кожного з цих малюнків.

Ластівки літають низько — буде дощ.

Якщо чайки сіли на воду, треба чекати шторм.

Павук сидить нерухомо в центрі павутини — до ногоди.

4. Пригадай, які відчуття у тебе викликають дані предмети. Добери до кожного з них ознаку.

Лимон — кислий, мед — солодкий, сіль — солона, крига — холодна, груша — солодка, ароматна, іграшка — м’яка, пухнаста.

Для кмітливих

1. Ганнуся з Елзіком восени ходили до лісу. їх вразила краса осіннього лісу, та вони не змогли передати свої враження словами. Допоможи їм.

Осінній ліс зустрів нас різнокольоровими деревами. Листя, забарвлене у жовтий, багряний кольори, приваблювало своєю красою. Під ногами шелестіло опале листя. Інколи на деревах можна було побачити руду білочку.

У лісі хазяйнує золота осінь.

2. Прочитай назви держави та її столиці.

Відповідь: Україна, Київ.

Щоб прочитати слова, потрібно викреслити зайві літери «А».

15. Розповідь про інформаційні процеси (Сторінка 72)

1. Які ти знаєш інформаційні процеси?

До інформаційних процесів відносять: збирання, пошук, опрацювання, подання, зберігання, передавання, використання і захист інформації.

2. Назви предмети, які можна використовувати для зберігання повідомленню. Поясни свій вибір.

У щоденнику протягом навчального року можна записувати і зберігати домашні завдання та інші записи. Блокнот можна використовувати для зберігання будь-яких записів, наприклад, розкладу уроків, днів народження, адрес, телефонів друзів, власних віршів та ін. У телефонного апарата є власна пам’ять, де зберігається телефонна книга. Така ж телефонна книга є у мобільного телефона. Крім цього, у його пам’ять, як і на плеєр, і на флешку, можна записати музику, електронні книжки, фільми тощо.

3.  На уроці математики вчителька викликала Ганнусю і запропонувала обчислити значення виразу, записаного надошці: (2 + 3) - 4.    

Ганнуся виконала це завдання усно, записала результат і повідомила його вчительці. А повертаючись на місце, поставила собі такі запитання.

1) Як до мене потрапило повідомлення про вираз, значення якого потрібно обчислити?

Повідомлення про вираз Ганнуся побачила на дошці.

2) Де зберігалося повідомлення, доки я обчислювала значення виразу?

Ганнуся обчислювала вираз усно, тому це повідомлення зберігалося у її мозку протягом виконання завдання.

3) Що відбувалося з повідомленням підчас обчислення значення виразу?

Під час обчислення значення виразу повідомлення опрацьовувалось.

4) Як результат став відомий вчительці?

Результат Ганнуся передала вчительці усно та записавши його на дошці.

4. Пригадай інформацію про дію множення та спробуй її використати для обчислення значень таких виразів.

4 + 4 + 4 + 4 = 4 • 4 = 16;

7 + 7 + 7 = 7 • 3 = 21;

9 + 9 = 9 • 2 = 18.

5. Що ти робиш з інформацією, отриманою на уроках?

Інформацію, отриману на уроках, учень збирає, зберігає,

опрацьовує, використовує, передає.

Для кмітливих

1. Елзік отримав загадкового листа. Допоможіть йому дізнатись, яку інформацію він містить.

Дорогий Елзіку! Завтра ми збираємось до лісу. Будемо

ліпити сніговика. Вдягай куртку, шапку, чобітки та рукавички. Візьми з собою моркву — буде ніс. Чекаємо тебе о десятій годині. Твої Ганнуся та Мудрунчик.

2. Знайди серед пірамід дві однакові.

Однакові друга й остання пірамідки.

16. Інформаційні процеси і комп’ютер (Сторінка 78)

1. Наведи власні приклади зберігання повідомлень.

Запис музики на лазерний диск; запис розв’язання задачі у зошиті або на дошці; збереження телефонного номера у пам’яті телефона; відеозапис дня народження на відеокамеру; малюнок на папері.

2. Які пристрої здатні передавати повідомлення?

Телеграфні апарати, телефон, радіо, пристрої для супутникового зв’язку, комп’ютер.

3. Наведи свої приклади передавання повідомлень.

Листи, газети, журнали — найдавніші приклади передавання повідомлень на довгоіснуючих носіях. Також прикладами передавання повідомлень є електронний лист, телефонний дзвінок, СМС-повідомлення, радіопередача, звуковий сигнал автомобіля, мова жестів, ритуальні танці, рухи тварин.

4. Епзік із друзями мріє на канікулах побувати у Діснейленді. Для цього йому потрібно купити квитки на літак. Як ти думаєш, чи пов’язані ці дії з інформаційними процесами? З якими саме?

Щоб купити квиток на літак, треба спочатку знайти інформацію про потрібні рейси та наявність квитків, опрацювати цю інформацію, вибрати зручний рейс, авіакомпанію. Потім передати замовлення на сайт авіакомпанії, отримати підтвердження або рахунок, оплатити його й одержати квиток.

Для кмітливих

1. Вкажи, до яких груп належать подані слова.

Люди: жінка, дитина, учень. Тварини: півник, лисичка, зайчик, ведмідь. Рослини: волошка, береза, калина, лисичка. Транспортні засоби: трамвай, автомобіль, літак, велосипед. Слово «півник» означає і тварину, і квітку. Приклади подібних слів (їх називають омоніми): ключ (від замка) — ключ (джерело), рукав (елемент одягу) — рукав (річки), бал (оцінка) — бал (вечір із танцями); стан (корпус людини) — стан (становище) — стан (стоянка), — стан (механізм, прокатний стан).

2. Що з даних фігур зайве?

Зайвий трикутник, бо решта фігур — чотирикутники.

17. З чого все починалося (Сторінка 83)

1. Чи могла б людина створити обчислювальні машини, не маючи знань з математики? Чому?

Одна з найважливіших наук — математика, ми зустрічаємося з нею щодня, щогодини, щохвилини. Прокидаючись, я дивлюсь на годинник та календар, і знаю число, місяць, рік. У магазині, в аеропорту, метро, на залізниці я зустрічаюсь із математикою. У кожній професії присутні елементи цього предмета. А уявіть, якби математики не було. Життя б на землі зупинилося на рівні кам’яного віку. Кожна деталь, кожна складна техніка, кожний маленький інструмент — усе містить у собі так чи інакше математику — розрахунки, логіку, міркування, доведення.

Тому, не маючи знань з математики, людина не змогла б створити обчислювальні машини, навіть не намагалася б, бо обчислень просто не було б.

2. Подумай, які правила допоможуть тобі розв’язати дані рівняння. Розв’яжи їх.

х + 8 = 15

Щоб знайти невідомий доданок, потрібно від суми відняти

відомий доданок:                    

15 – 8 = 7

Відповідь: 7.                            

Щоб знайти невідоме зменшуване, потрібно до різниці додати від’ємник:

X – 9 = 6

х = 6 + 9;

х = 15.

Відповідь: 15.

Для кмітливих

1. Добери такі слова, щоб кінцева літера одного слова булла початковою іншого.

Каштан — нектар — ручка — апельсин — ніж — жук.

їжачок — ковпак — кришка — ангел — лотос — солов’ї.

2. У трьох дівчаток разом було 20 олівців. У Тетянки та Валі разом було 15 олівців. У Валі й Оксани разом — 12 олівців. Скільки олівців було у кожної дівчинки?

Розв’язання.

20 - 15 = 5 (олів.) — у Оксани;

20 - 12 = 8 (олів.) — у Тетянки;

15 - 8 = 7 (олів.) — у Валі.

Відповідь: у Оксанки 5 олівців, у Тетянки — 8 олівців, у Валі — 7.

3. Два батька і два сини розділили між собою 3 апельсини так, що кожному дісталося по одному апельсину. Як таке могло статися?

Двоє батьків і двоє синів — це насправді три чоловіки:

син, його батько (і син діда) і дід (батько батька).

4. У хлопчика сестер і братів порівну. Кого в сім’ї більше: синів чи дочок? На скільки?

Оскільки, крім хлопчика, синів і дочок порівну, а хлопчик — це син, то синів на одного більше, ніж дочок.

5. Мудрунчик написав слово на трьох камінчиках, а Ганнуся не помітила і наступила на нього. Камінчики розкотилися. Мудрунчик засмутився. Допоможи Ганнусі відновити слово.

Відповідь: монітор.

6. Розшифруй слова.

Диск; монітор; торт; вікно.

 

Розділ 4.

18. Команди і виконавці (Сторінка 89)

1. Що таке команда?

Команда — це речення, яке спонукає до дії.

2. Наведи приклади команд.

Приклади команд:

Розв’яжи приклад.

Почистити яблуко.

Зробити три кроки праворуч.

Випий води.

3. Серед наведених речень вкажи ті, які в командами.

Запишіть приклад.

Приходьте завтра на виставу.

Відкрийте зошити.

Розв’яжіть задачу.

4. Виконавець Олівець може виконувати команди, за якими він переміщується на 1 клітинку вправо, вліво, вгору або вниз, залишаючи за собою слід у вигляді накресленого відрізка. Використаємо такі позначення команд для Олівця:

а) на 3 клітинку вгору, на 2 клітинку вправо, на 3 клітинку вниз.

б) на 2 клітинку вгору, на 1 клітинку вправо, на 2 клітинку вниз, на 1 клітинку вгору, на 1 клітинку вправо.

Для кмітливих

1. Інопланетянина з планети Елзіка запитали: «Скільки тобі років?» Він відповів: «Якщо я проживу ще половину того, що прожив, то мені буде 99 років». Скільки років інопланетянину?

Відповідь: 66 років.

З умови задачі випливає, що 99 років відповідає трьом половинам.

Тоді одна половина — де 99 : 3 = 33 роки, а вік інопланетянина - 33 • 2 = 66 років.

2.  Шість далматинців схожі один на одного, але тільки два з них однакові. Знайди їх на малюнку.

Два далматинці з зеленими ошийниками.

3. На які літери схожі ці предмети?

Ф, Л, О, Т, Г.

19. Система команд виконавця (Сторінка 95)

1. Хто може бути виконавцем алгоритму?

Виконавцем команди може бути людина, тварина, робот, пристрій, комп’ютер.

2. Що таке система команд виконавця?

Система команд виконавця — це сукупність усіх команд, які може виконати (вміє виконувати) виконавець.

3. Запиши послідовність команд для виконавця Олівця, щоб він намалював:

а) на 5 клітинку вправо, на 2 клітинку вниз, на 5 клітинку вліво, на 2 клітинку вгору.

б)

5. Придумай виконавця та систему його команд.

Виконавець — DVD-плеєр. Його система команд: почати відтворення; зупинити відтворення; збільшити гучність; зменшити гучність; зробити паузу; вибрати мову; відтворювати покадрово; прискорено відтворювати вперед; прискорено відтворювати назад.

6. На початку роботи виконавець Рудий кіт завжди знаходиться в центрі сцени. Ти можеш змінити його місце розташування.

Щоб розмістити Рудого кота в потрібному місці, необхідно встановити вказівник миші в будь-яку точку на зображенні кота, натиснути ліву кнопку і, не відпускаючи її, перетягнути зображення, а потім відпустити кнопку.

Для кмітливих

1. Зміни розмір та місце розташування Рудого кота. Ти вже вмієш змінювати розмір виконавця за допомогою команди змінити розмір на.

1) Зробимо спочатку копію Рудого кота. Для цього виберемо інструмент — Штамп, клацнувши на ньому лівою кнопкою миші. Після цього потрібно вибрати зображення Рудого кота на сцені або на полі малюнку, клацнувши на ньому лівою кнопкою миші. На малюнку з’явиться копія виконавця. Повторюючи ці дії, отримаємо потрібну кількість копій Рудого кота.

Тепер вишикуємо котів у рядок, перетягуючи мишею. Після цього виберемо інструмент — Збільшити. Клацнувши на зображенні Рудого кота лівою кнопкою миші кілька разів, збільшимо його до потрібного розміру.

2) Інструмент Видалити (Ножиці) призначений для видалення, вилучення вибраного виконавця.

3) При виконанні вказаних команд послідовно на 2 секунди з’являється напис “Привіт! Я Рудий кіт!», а потім «Я можу змінювати колір». Остання команда змінює колір кота спочатку на синій (при значенні 25), а потім — на бірюзовий (при значенні 50).

4) Команда «Очистити графічні ефекти» повертає Рудого кота до початкового вигляду.

20. Алгоритми (Сторінка 102)

1. Що таке алгоритм?

Алгоритм — це послідовність команд.

2. Із чого складається алгоритм?

Алгоритм складається з команд, які входять до системи

команд даного виконавця.

3. Хто може бути виконавцем алгоритму?

Виконавцем алгоритму може бути людина, тварина…

5. Допоможи Мудрунчику розподілити числа 2, 3,4,5, в, 7, 8 на дві групи так, щоб сума двох будь-яких чисел в одній групі не дорівнювала жодному числу другої групи.

Відповідь: 2, 3, 5, 7, 8 і 4,

Для кмітливих

1. Відгадай шараду.

Спочатку дві букви від імені Алла.

За ними «гора» другий склад заховала.

Тепер вже нам перша частина відома,

і друга частина теж дуже знайома.

Алгоритм.

2. Хто з ким розмовляє?

Мавпочка розмовляє з Карлсоном, і Війні Пух — з П’ятачком.

21. Алгоритми в нашому житті (Сторінка 107)

1. Наведи приклади життєвих ситуацій, у яких ти виконуєш алгоритми. Які саме алгоритми?

2. Склади алгоритм підготовки комп’ютера до роботи.

3. Склади алгоритм виключення комп'ютера.

4. Склади алгоритм приготування чаю.

5. Склади алгоритм приготування твоєїулюбленоїстрави.

1. Наведи приклади життєвих ситуацій, у яких ти виконуєш алгоритми. Які саме алгоритми?

Алгоритм «Як перевезти по одному через річку без втрат вовка, козу і капусту»:

1) Переправити на той берег козу, вовка залишити з капустою;

2) Повернутись, узяти вовка, переправитися з ним до кози;

3) Забрати козу і повернутись назад до капусти;

4) Залишити козу, забрати і перевезти капусту до вовка;

5) Повернутись і забрати козу.

Алгоритм кип’ятіння води:

1) Налити в чайник воду.

2) Запалити сірника.

3) Відкрити кран газового пальника.

4) Піднести сірник до пальника.

5) Поставити чайник на плиту.

6) Чекати, поки вода закипить.

7) Вимкнути газ.

стрій, робот, комп’ютер.

Алгоритм переходу вулиці:

1) Підійти до переходу зі світлофором.

2) Почекати, доки загориться зелене світло.

3) Поглянути наліво.

4) Переконатися, що всі машини стоять.

5) Перейти дорогу до середини.

6) Поглянути направо.

7) Переконатися, що всі машини стоять.

8) Перейти дорогу.

Алгоритм посадки дерева:

1) Викопати в' землі яму.

2) На дно ями на третину її глибини насипати землі з добривом і перемішати.

3) Встановили саджанець вертикально корінням донизу, щоб

коріння торкалося дна ямки.

4) Засипати кореневу систему землею.

5) Вилити піввідра води на засипану кореневу систему.

2. Алгоритм підготовки комп'ютера для роботи:

1) Знайти на моніторі кнопку вмикання і натиснути її;

2) Знайти на системному блоці кнопку вмикання і натиснути її.

3. Алгоритм вимкнення комп’ютера:

1) Зберегти дані в усіх документах з якими ви працювали;

2) Відкрити меню кнопки Пуск;

3) Вибрати команду Завершення роботи;

4) У діалоговому вікні зі списком дій вибрати Вимкнути

комп’ютер;

5) Натиснути кнопку ОК.

4. Алгоритм приготування чаю:

1) Налити в чайник води.

2) Поставити чайник на вогонь.

3) Почекати, доки вода закипить.

4) У чашку покласти пакетик чаю та цукор.

5) Кип’яток налити в чашку.

6) Почекати 3 хвилини.

5) Алгоритм приготування салата з печерицями та куркою:

А) Свіжі печериці почистити від шкірки, нарізати на шматочки.

Б) Гриби посолити дрібкою солі і обсмажити в олїї в сковороді

В) Підсмажені гриби остудити.

Г) Помідори нарізати кубиками.

Ґ) Грудинку курки відварити в підсоленій воді.

Д) Відварену курку нарізати кубиками.

Е) Усе ретельно перемішати.

Є)Додати столову ложку лимонного соку.

Ж) Усе перемішати.

З) Розкласти салат на порційні тарілочки.

И) Посипати порції тертими волоськими горіхами та білими

сухариками.

Для кмітливих

1. У світильнику було 20 лампочок, 5 з них перегоріли. Скільки лампочок залишилось?

Відповідь: залишаться 20 лампочок, тільки 5 з них не будуть горіти.

2-5. У цих завданнях потрібно перетягнути відповідно до вказаного алгоритму команди до центральної частини вікна, а потім запустити готовий алгоритм на виконання подвійним клацанням лівою кнопкою миші.

Тих Paint — програма для малювання. При малюванні

можна використовувати пензлики, лінії, форми тощо. Підтримуються різноманітні фільтри, наприклад, посвітлення і затемнення. У програмі є велика колекція зображень-шаблонів для використання у малюванні.

Вставка готових шаблонів здійснюється легко — через меню Штампи, при цьому в правій інструментальній панелі на кнопках з’являються мініатюри зображень-шаблонів (штампів). Для кожного штампу можна підібрати індивідуальний звук.

Інструменти малювання

Фарба

— Доступні різні кисті.

— Батьки та вчителі можуть додавати кисті.

— Кисті можуть бути анімованими.

— Кисті можуть змінювати форму залежно від напрямку

малювання.

— Можна створити і використовувати свою палітру для

малювання.

Штамп

— Надаються сотні фото- і мальованих штампів.

— Батьки та вчителі можуть додавати штампи і створювати категорії.

 

Розділ 5.

22. Незвичайний урок (Сторінка 115)

1. Припадай, що означає слово Тих та вибери правильну відповідь:

ім'я кішечки;

ім'я пінгвіна;

ім'я цуценяти.

Тих — це ім’я пінгвіна.

2. Яка програма використовується для створення малюнків, ілюстрацій до казок та вітальних листівок?

Для створення малюнків, ілюстрацій, вітальних листівок використовується програма, яка називається графічний редактор.

3. Як запустити на виконання програму Тих Paint?  

Щоб запустити на виконання програму Тих Paint, потрібно виконати такі дії: знайти на Робочому столі комп’ютера значок графічного редактора (із зображенням пінгвіна), навести на нього вказівник миші і двічі клацнути ліву кнопку.

4. Для чого призначена палітра кольорів?

Палітра кольорів розміщена в нижній частині екрана. Вона призначена для того, щоб вибирати колір малювання.

5. Які ти знаєш інструменти малюван ня графічного редактора Тих Paint?

Інструмент Штамп (він призначений для вставляння готових малюнків із колекції штампів).

6. Які групи об'єднані інструмент малювання Штамп?      

Якщо вибрати інструмент Штамп, то.в правій частині вікна за допомогою стрілочок можна переглянути групи, в які об’єднані штампи: головні убори, фрукти, музичні інструменти, побутові предмети, людина, космос, техніка, рослини, планети, спорт, жести, знаки, транспортні засоби, тварини та ін.

7. Як можна перейти від однієї групи штампів до іншої?   

Від однієї групи штампів до іншої можна перейти, натискаючи на стрілочки в правій частині вікна.

8. Для чого призначена кнопка відміна?   

Кнопка Відміна призначена для скасування останньої виконаної дії.

9. Знайди групу штампів із зображеннями росл ин та створи малюнок шкільної клумби.

Вибери форму для клумби (овал, квадрат, прямокутник). Далі розмісти за допомогою інструмента Штамп зображення квітів та листя відповідно до вибраної форми. При цьому розмір та напрям положення квітів можна змінювати за допомогою інструментів, які розміщені нижче від штампів (дзеркало, шкала).

10. Знайди групу штампів із зображеннями транспортних засобів та створи малюнок.

11. Створи малюнок, використовуючи різні групи штампів.

10-11. Див. № 9.

12. Як завершити роботу з програмою Tux Paint?

Для завершення роботи з програмою Тих Paint потрібно вибрати на панелі інструментів кнопку Вихід. На екрані з’явиться повідомлення Ви дійсно хочете вийти? Треба вибрати кнопку Так, я завершив! На екрані з’явиться нове повідомлення Якщо Ви вийдете, Ви втратите Ваш малюнок! Зберегти? Відповідно до потреби вибираємо кнопку Так, зберегти! або Ні, не потрібно зберігати!

Для кмітливих

1. Подумай, які цифри слід поставити замість зірочок.

91       695         875

9        5804        693

100     12756       1568

2. Елзік створив композицію з назвою «Листопад». Що він наплутав?

Елзік переплутав назви дерев. Вони мають бути записані в такому порядку: дуб, клен, горобина, каштан, липа, сосна.

3. Визнач, скільки на малюнку квадратів; трикутників.

Квадратів — 6, трикутників — 12.

23. Об’єкти (Сторінка 121)

1. Наведи приклади об'єктів, їх властивостей та значень властивостей.

Об’єкт — кішка.

— Властивість порода, значення — мейнкська.

— Властивість вік, значення — б місяці.

— Властивість окрас, значення — білий.

Об’єкт — автомобіль.

— Властивість марка, значення — мерседес, ауді, тойота.

— Властивість колір, значення — червоний, сріблястий, білий, чорний.

Об’єкт — учень.

— Властивість прізвище, значення — Карпенко, Іваненко,

Сидоров.

— Властивість колір волосся, значення — рудий, блондин,

русявий, чорнявий.

Властивістю може бути також розмір взуття, колір очей,

прізвисько в колі друзів, номер у класному журналі, вік,

зріст тощо.              

2. Наведи приклади об'єктів та їх властивостей, які не змінюють свої значення.       

Об’єкт — трикутник. Не змінюють значення властивості

кількість кутів, кількість сторін.

Об’єкт — листя дуба. Не змінюють значення властивості

форма, назва рослини.

Об’єкт — людина. Не змінюють значення властивості ім’я,

імена батьків, місце народження, дата народження.

3. Наведи приклади об'єстів та їх властивостей, які можуть змінювати свої значення.Об’єкт — трикутник. Змінюють значення властивості розмір, довжини сторін.

Об’єкт — листя. Змінюють значення властивості колір,

розмір.

Об’єкт — людина. Змінюють значення (можуть змінювати)

властивості вік, зрісщ, колір волосся, адреса, місце роботи.

4. Серед поданих прикладів властивостей об’єктів знайди такі, що не змінюють свої значення.

Властивості об’єктів:

ім'я об'єкта

колір об’єкта

вік об’єкта

Об'єкта — вчитель, Україна, дерево, листя.Об’єкти Україна, вчитель ("якщо йдеться про конкретну людину") та дерево не змінюють значення властивості ім’я. Решта властивостей об’єктів можуть змінюватися.

Для кмітливих

1. Відгадай, які об'єкти заховались у ребусах.

Столиця, вулиця.

24.Об’єкти графічного редактора (Сторінка 125)

1. Який об’єкт має такі властивості?

Білий, пухнастий, холодний......

Висока, струнка, білокора......

Сірий, маленький, полохливий......

Сніг; береза; миша або зайчик.

Для кмітливих

1. Добери слово, що буде закінченням першого слова і початком другого.

Теле(фон)тан.

Відповідь: слово фон є закінченням слова телі слова фонтан.

25.Інструменти графічного редактора (Сторінка 129)

1. Склади алгоритм, за допомогою якого в графічному редакторі Тих Paint можна переглянути асі збережені малюнки.

Алгоритм перегляду збережених малюнків:

— Запустити редактор Тих Paint.

— Вибрати кнопку Відкрий на панелі інструментів.

— Підвести вказівник миші до потрібного малюнка.

— двічі клацнути ліву кнопку миші.

2. Назви відомі тобі інструменти графічного редактора Тих Paint.

Штамп, Пензлик, Гумка.

3. Уяви, що в тебе є чарівний пензлик та гумка, які допоможуть виправити помилки в поданих словах. Гарно подумай і знайди, де слід попрацювати пензлику та гумці.

Ведмідь, Київ, квітка, Україна, лисиця, Карпати, читання, Володимир.

4. Які літери у словах заховалися? Відтвори ці слова.     

Диктант, вересень, читання, олень, телевізор.

2 + 5 = 7.

5. Щоб злучити в мішень, знайди спочатку приклади з відповіддю 6, потім 7,8,9.

2 + 4 = 6;

1 + 5 = 6;

10 - 3 = 7;

14 - 7 = 7;

6 + 2 = 8;

0 + 8 = 8.

6 + 3 = 9;

11 - 2 = 9;

4 + 5 = 9;

9 - 0 = 9.

26. Вчимося розфарбовувати (Сторінка 130)

Для кмітливих      

1. Із чисел, що зображені на стрічці, підбери такі три числа, сума яких дорівнює 50.

8 + З0 + 12 = 17 - 8 + 28 = З0 + 17 + 3 - 50.

27. Інструменти «Фігури» (Сторінка 134)

1. Для чого використовується кнопка Фігури?

Кнопка Фігури використовується для вибору інструменту Фігури. Після вибору цього інструменту на екрані праворуч з’являються різні геометричні фігури, які можна намалювати.

2. Опиши алгоритм малювання прямокутника.

Алгоритм малювання прямокутника:

1) Обрати інструмент Фігури.

2) Обрати прямокутник.

3) Натиснути і не відпускати ліву кнопку миші.

4) Переміщувати вказівник праворуч і вниз, поки не одержали прямокутник потрібного розміру.

5) Відпустити кнопку миші.

Для кмітливих

1. Скільки прямокутників заховались на малюнку?

Відповідь: 9 прямокутників.

2.  Допиши одну паличку так, щоб рівність стала правильною.

У першому прикладі треба добавити паличку до нуля, щоб утворити вісімку 8 + 2 = 10, у другому рівнянні треба замість мінуся утворити плюс 2 + 7 = 9.

3. Чи можна із зображених елементів зібрати такі фігури: прямокутник, квадрат, трикутник?

Із першої та останньої фігур можна зібрати трикутник, а з другої та третьої — прямокутник.

Квадрат із зображених елементів зібрати неможливо.

4. Якого малюнка не вистачає?

На першому малюнку не вистачає м’яча, на другому — огірка.

28.Наш вернісаж (Сторінка 139)

Для кмітливих

1. Розташуй дужки, щоб приклади були розв’язані правильно.

39 - (20 + 8) = 11;

67 – (40 + 20) = 7;

15 - (7 + 8) = 0.

2. Щоб «забити гол» у ворота, знайди спочатку приклади з відповіддю 6, потім 7,8,9.

10 - 4 = 6;

3 + 3 = 6;

6 – 0 = 6;

8 – 1 = 7;

4 + 3 = 7;

2 + 5 = 7;

9 – 2 = 7;

10 – 2 = 8;

6 + 2 = 8;

3 + 5 =8;

4 + 4 =8;

4 + 5 = 9;

6 + 3 = 9;

0 + 9 = 9.

3. Який малюнок наступний?

А) Рожева квітка.

Б) Четверта шишка.

29. Листівка для Елзіка (Сторінка 142)

1. Подивись навколо себе. Наведи приклади об’єктів, які тебе оточують, їх властивостей та значень цих властивостей.

Стіл, книга, комп’ютер.

2. Які об’єкти графічного редактора Тих Paint ти знаєш?

Об’єкти графічного редактора Тих Paint: Штамп, Пензель,

Лінії, Фігури, Текст, Магія, Гумка.

3. Властивості яких об'єктів графічного редактора Тих Paint не змінюють свої значення?

Не змінюються назви самого графічного редактора та назви

його інструментів, не змінюєтьря порядок розташування

фарб на палітрі кольорів.

4. Наведи приклади об'єктів графічного редактора Тих Paint та к властивостей, які можуть змінювати свої значення.

У об’єкта Штамп можуть змінюватися значення.

Інструмент - призначення

Пензлик - малювання подібно до справжнього пензлика ліній радої товщини і форми.

Штамп - вставляння до малюнку готових зображень — різних предметів, живих істот, рослин тощо.

Лінії  - малювання прямих ліній різної товщини і форми.

Фігури - малювання геометричних фігур.

Текст - додавання написів до малюнка.

Магія        - різноманітні ефекти для оздоблення малюнка.

Відміни - відміняє останню дію.

Віднови - відновлює відмінену дію.

Відкрий - відкриває збережений раніше малюнок.

Збережи - зберігає малюнок.

Друк - виводить малюнок на принтер.

Вихід        - завершення роботи з графічним редактором.

5.  Назви відомі тобі інструменти графічного редактора Тих Paint. Для чого вони використовуються?

Для малювання малюнків.

6. Як зберегти малюнок, створений у графічному редакторі Тих Paint?

Для збереження малюнка достатньо натиснути кнопку Збережи на панелі інструментів.

7. Склади алгоритм, за допомогою якого у графічному редакторі Тих Paint можна створити віртуальну виставку малюнків.

Алгоритм створення віртуальної виставки:

1) Запустити редактор Тих Paint.

2) Вибрати кнопку Відкрий на панелі інструментів.

3) Вибрати кнопку Слайди.

4) Виділити потрібні малюнки, клацнувши на кожному ліву кнопку миші.

5) Якщо потрібно, змінити швидкість переходу до наступного малюнка за допомогою шкали.

6) Вибрати кнопку Слайд-шоу.

 

Розділ 6.

З0.У царстві букв і звуків (Сторінка 145)

1.  Які з наведених буквосполучень ка, на, вл, му, кр, яс, при не можна назвати складом?

Не можна назвати складами буквоспод

2. Прочитай речення, в якому пропущені букви, що позначають голосні звуки:  К_т_л_с_ т рб з в_л_к_г_ г_рб_, _ в т_й т рб хл б,

С ЛЬ, П_Л_Н_Ц _.

Котилася торба з великого горба, паляниця.

Для кмітливих

1. З літер, якими жонглює клоун, склади якомога більше слів.

Банк, бак, бал, база, балик,

коза, кола, клан, колба,

вокал, вино, зоб, зона,

олива.

2. Який малюнок зайвий? Чому? Назви приголосні звуки у слові їжак.

Зайвий папуга, оскільки песик, їжак та зайчик — це тварини, а папуга.

3. Є 2 відра місткістю 4 л і 9 л. Як за допомогою цих відер принести з річки рівно 6 л води?

Дев’ятилітрове відро, виливаючи з нього воду у чотирилітрове, а з останнього тричі після його наповнення — у річку. Розв’язання.

Набрати води у дев’ятилітрове відро, потім двічі перелити з нього по 4 л у чотири літрове відро, кожного разу виливаючи воду назад у річку.

Після цих дій у дев’ятилітровому відрі залишиться 1 л води. Треба перелити його у чотирилітрове відро. Знову набрати води у дев’ятилітрове відро. Долити з нього Злу чотирилітрове і вилити її у річку. У дев’ятилітровому відрі залишиться 6 л води.

4. Маса повного бідона з молоком 10 кг, а наповненого до половини — 6 кг. Яка маса пустого бідона?

Розв’язання.

Молоко і бідон важать разом 10 кг, а половина молока і бідон — 6 кг. Тоді половина молока важить 10 кг - 6 кг = 4 кг, а порожній бідон важить 6 кг - 4 кг = 2 кг.

Відповідь: 2 кг.

31. Приголосні мають різний характер (Сторінка 148)

3. Удрімучому лісі заблукали склади. Допоможи їм зустрітися — утворяться слова.

Друзі. Сонце. Садок. Пиріг.

4. Серед поданих слів спершу знайди слова, в яких звуків більше, ніж букв, а потім — у яких букв більше, ніж звуків.

Звуків більше, ніж букв, у словах дощ, єнот. Звуків менше, ніж букв, у словах бджола, життя.

Для кмітливих

1. У квартирах 1, 2 і 3 живуть коричневе, чорне і руде кошенятка. У квартирі 1 не чорне. Коричневе не в квартирі 1 і не в квартирі 2. Хто де живе?

Розв’язання.

За умовою коричневе кошеня живе не в квартирі 1 і не в квартирі 2, отже, воно живе в третій квартирі. В першій квартирі живе не чорне кошеня, значить, там живе коричневе, а чорне живе у квартирі 2.

Відповідь: У квартирі 1 живе коричневе кошеня, у квартирі 2 — чорне, а у квартирі 3 — руде.

2. За парканом заховалися зайці. Скільки їх там було, якщо виглядали 24 вуха?

Відповідь: 12 зайців. (У кожного зайця два вуха)

3. Полічи кубики на кожному малюнку.

1) 4 + 1 = 5;

2) 6 + 4 = 10;

3) 4 + 3 = 7;

4) 5 + 3 + 1 - 9;

5) 8+.4+2 = 14.

Потрібно порахувати кількість кубиків у кожному шарі, враховуючи, що під кожним кубиком верхнього шару обов’язково знаходиться кубик у нижньому.

Відповідь: Одна дівчинка взяла булочку разом із тацею.

32. Країни, мови яких ми вивчаємо (Сторінка 155)

Для кмітливих

1. Які слова можна скласти з таких кубиків?

Відповідь. Франція, арія, яр, фіра, цар, ції

2. Серветку склали вчетверо і вирізали візерунок. Потім її розгорнули. Який візерунок отримали?

Першу сніжинку.

3. Аладдін повинен здогадатися, які малюнки заховані під кругами на килимі. Тільки тоді килим-літак знову стане чарівним і злетить. Допоможи Аладдіну.

Зрозуміло, що у кожному ряду має буті кожного з фруктів.

Відповідь. Зверху вниз — банан, ананас, виноград

4. У батька 6 синів. У кожного сина є сестра. Скільки всього дітей у цього батька?

Відповідь: у батька 7 дітей: 6 синів і одна дочка

33. Подорож країною математики (Сторінка 159)

1. Знайди довжину сторони квадрата, якщо його периметр дорівнює 12 см.

Розв язання.

12 см : 4 = 3 см.

Відповідь: 3 см.

2. Периметр прямокутника 8 см. Довжини його сторін — натуральні числа. Чому можуть дорівнювати довжини сторін такого прямокутника?

Розв язання.

8 = 1 + 3 + 1 + 3

Для кмітливих

1. Є три однакові на вигляд монети, але одна з них легша за інші. Як лише одним зважуванням на терезах знайти цю монету?

Розв’язання. Покладемо на шальки терезів дві монети. Якщо серед них знаходиться легша монета, то шалька з нею підніметься вгору. Якщо ж шальки терезів зрівняються, то монети важать однаково, а це означає, що легша монета третя, та, яку не зважували.




Переглядів: 5518
1.10.2017 -

Категорія: ГДЗ » 2 клас

Коментарії до Інформатика 2 клас {ГДЗ/відповіді} (Ломаковська А.В., Проценко Г.А, Ривкінд І.Я., Рівкінд Ф.М.) [2012]:

Ім'я:*
E-Mail:
Питання: 2*2+2?
Відповідь:*
Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера